סדרת מפגשים מקוונים לתלמידות כיתות יא-יב
בנושא
נשיות והכנה לקשר



עשר יחידות תוכן
הכוללות סרטונים מקוריים, תרגול והעשרה למחנכות כיתה יב

במטרה לאפשר להן להתמודד עם אתגר הקורונה, ולהצליח להעביר את התכנים של בניית הבית, זוגיות, ומשפחה "מרחוק", ועדיין לשמור על קשר פתוח וקרוב

אורך הסרטונים: 5-18 דקות


שימו לב:
המחיר (590 ש"ח) הינו לרכישת 10 יחידות תוכן עבור כיתה אחת,
והרכישה מתבצעת טלפונית (054-5684699)


דימוי גוף/ אורית ברוך

דימוי גוף/ אורית ברוך

נשים - ויותר מכך - נערות כיום, מתמודדות בתוך מרחב תרבותי המעיב על תפיסת הגוף שלהם בעיני עצמן. קשה ולא פשוט לבסס דימוי גוף חיובי על רקע סטנדרטים בלתי אפשריים למימוש. ביחידת זו נעלה את הקושי ונסמן יחד צעדים ראשונים לעבר הפתרון.

אורית ברוך (MA) בוגרת האקדמיה למחול, מטפלת הוליסטית ומנחה קבוצות.  מנהלת מרכז 'אוצרות' מרכז נשי לגוף ולנפש.

קישור לסרטון
מחזוריות / עליזה גינזבורג

מחזוריות / עליזה גינזבורג

הגוף הנשי אוצר בתוכו תבונה רבה. נערות רבות אינן מודעות לשפע הזה, וחוות את הווסת כמעמסה וכמטרד. ביחידה זו נציע להן נקודת מבט אחרת על הגוף הנשי, תוך התמקדות בתנועה המחזורית המתגלה באמצעות ימי הדימום. יחד נרחיב את המבט על כל החודש, ונגלה משהו מן היופי הטמון במעמקי הגוף.

עליזה גינזבורג, מייעצת ומרצה למוסדות בתהליכי חינוך מיני, מדריכת כלות, פעילה במרכז סיוע לנפגעות תקיפה מינית.

קישור לסרטון
הכח לקבל/לבונה סנדובסקי

הכח לקבל/ לבונה סנדובסקי

תודה לאל, אנו זוכות לחיות בתקופה שבה נשים יכולות למלא שפע תפקידים במרחב הפרטי והציבורי. למדנו לסגל לעצמנו איכויות שבעבר נשים לא נזקקו להן בארבע אמות הבית. אך יכול להיות שבמסגרת האיזונים החדשים, נאלצנו לוותר על כמה 'סגולות' נשיות יקרות, ולכך מוקדשת יחידה זו. במהלכה נעמיק ב'כוח לקבל' - בסגולתו הנשית, ובאיכותו המיוחדת.

לבונה סנדובסקי - עוסי"ת קלינית, מנחת סדנאות ומאמנת לזוגיות בשיטת "הכל יחסים", מלמדת חסידות במדרשות.

קישור לסרטון
גבולות/תהלה שטראוס

גבולות/ תהלה שטראוס

עבור נשים רבות שמירה על מערכות יחסים היא יקרה וחשובה במיוחד. לעתים נשים מוצאות את עצמנו מבליגות, מתאפקות ומוותרות יתר על המידה כי 'לא נעים'. זהו דפוס נשי שמצוי אצל הרבה נשים [ולא רק] ולעיתים הוא מונע אותם מלסרב, לומר 'לא' ולשמור על הגבולות שלהן. במסגרת היחידה נעלה למודעות את חשיבות שריר ה'סירוב' ונשפר את היכולת של המשתתפות להעמיד גבול ולשמור על עצמן.

תהלה שטראוס, מטפלת רגשית בהתמקדות בקול ותנועה, מנחה סדנאות ריפוי לנשים. עובדת עם נשים בתחומי פיריון נשיות והתמכרות. עובדת סוציאלית מורה ליוגה נשית ושיטת אביבה.

קישור לסרטון
גבריות / אילה טננבויים

גבריות/אילה טננבוים

התודעה הגברית בעולם נמצאת ב'דור מעבר'. דמות הגבר הטיפוסי משנה פניה ומרחיבה את גבולותיה. כמו בכל שלב מעבר, השאלות רבות ומגוונות, אך עם האתגר עולה ונחשפת גם ההזדמנות. מהו גבר? מהי גבריות? ובאיזה אופן התשובה יכולה לשרת ולגדל כל אחת מאתנו? בכך תעסוק היחידה הבאה.

אילה טננבוים-
יועצת חינוכית, תרפיסטית בתנועה, מרצה במכללת אורות ויוצרת מרכז פעימה.

קישור לסרטון
מרחב זוגי/ נירית תורגמן

מרחב זוגי/ נירית ורוניאל תורגמן

איך בוחרים בן זוג? שאלה זו מעסיקה הרבה צעירים וצעירות. איך ידעו בבוא העת שזהו בן הזוג המיועד להם? במסגרת יחידה זו אנו מציעים גישה המציעה להתבונן בקשר בין שניים, באמצעות המרחב המשותף שנוצר במפגש ביניהם. מבט זה מזמין כל אחד לקחת אחריות על המתרחש ביניהם, במקום להתבונן עד כמה השני 'עונה לציפיות' או לחילופין מאכזב. דבר זה נכון לכל קשר בין שניים, ולקשר זוגי בפרט.

נירית ורוניאל תורגמן. נירית - מאמנת אישית וזוגית ומאסטר Nlp, מדריכת כלות ב"צהר", ומנחה למיניות בריאה. יחד עם רוניאל מובילים את "טובים בשניים" - מרכז להעצמה אישית וזוגית.

קישור לסרטון
בחירת בן זוג / נעמה אנסבכר

בחירת בן זוג/נעמה אנסבכר

התקווה למציאת בן זוג צופנת בחובה הרבה תהליכים עמוקים, לרובם איננו מודעים כלל. ביחידה זו נתייחס לאופן בו 'סמלים' שונים מעצבים עבורנו תפיסות ודימויים ביחס לבן זוג פוטנציאלי. נגלה יחד שזה עשוי לאתגר, ועם זה ללמד אותנו הרבה על עצמנו ועל הציפיות שלנו מבן הזוג העתידי.

נעמה אנסבכר, יועצת נישואין, מגשרת, מדריכת כלות וזוגות לקראת חתונה ומנחת סדנאות.

קישור לסרטון
תקשורת / טל נוימן

תקשורת / טל נוימן

לא פשוט לנהל תקשורת מוצלחת. כל כך הרבה פעמים אנחנו מוצאים את עצמנו פוגעים או נפגעים דווקא מן האנשים היקרים לנו ביותר. אבל אפשר ללמוד ולשפר את התקשורת בינינו, ולבטא את עצמנו גם כאשר יש לנו דברים לא פשוטים לומר. ביחידה זו נלמד כיצד לעשות זאת.

טל נוימן - מחנכת, מדריכת כלות, מנחת סדנאות לזוגות ולנשים, במיניות בריאה ובתקשורת זוגית.

קישור לסרטון
אינטימיות /מלכי כהן

אינטימיות /מלכי כהן

לא קל ליצור קרבה רגשית. לעיתים אנשים מנהלים קשרים במשך שנים ולא זוכים לחוות קרבה עמוקה. אפילו המדיה הדיגיטלית שמציעה היום שפע קשרים, חברויות וקהילות, לא מפיגה את תחושת הבדידות שהולכת ועולה.
מהי אינטימיות? מדוע לא קל לזכות בה? ואיך ניתן לשפר אותה? בכך תעסוק היחידה הבאה.

מלכי כהן, מנהלת מכון ליברמן.

קישור לסרטון
ברית /רחל גוטמן

ברית /רחל גוטמן

המרחב התרבותי בו גדלות תלמידותינו לא מעודד חתונה. בעידן בו מחויבות 'לא משתלמת' , וכל התנסות היא זמנית, עד להזדמנות הבאה שעשויה לצוץ, רעיון ברית הנישואין הולך ומאבד מזוהרו. אז למה בכלל להתחתן? זהו הנושא העשירי והאחרון שיחתום את סדרת השיעורים.


רחל גוטמן - מדריכת כלות, מנחה למיניות בריאה ומוגנות, מדריכה אימהות וצוותי חינוך לשיח על קדושת הגוף.

קישור לסרטון

צור קשר

שלחו