הפתעות ברחובות ירושלים 2


סדרת הרצאות עם תמר הירדני



בין סמטאותיה הנסתרות של ירושלים מקופלים בתים יפים ומסקרנים, שכיות חמדה כמוסות ואנשים יוצאי דופן המתגלים רק לאוהבי ירושלים האמיתיים. בואו לחשוף מעט מכל אלה בסדרת ההרצאות של תמר הירדני, דור תשיעי בירושלים, מורת דרך ומספרת סיפורים.

-----------------------

כל ההרצאות מועברות בימי ראשון בשעה 20:15 (ההרצאה השנייה תועבר ביום שני)
---
קישור
להרצאות יישלח לאחר הרישום והתשלום למייל ובהודעת sms
---
מחיר לכל הסדרה: 125 ש"ח
---

מחיר להרצאה: 30 ש"ח
---

ההרצאות מועברות בזום ולא יוקלטו
---------------------


21.2.21, ט' אדר - קולומבריום עתיק ומסע גורלי בים - שבעה בתים מיוחדים בירושלים
איזה נדר קיימה משפחת כליפא כשבנתה בית כנסת בנחלאות? היכן מסתתר קולומבריום אמיתי בבית ספר חרדי בירושלים? מהו הבית העתיק ביותר ברחוב ממילא שעדיין עומד על תלו? ולְמה באמת שימש הבית הקטנטן במשכנות שאננים? על זאת ועוד בהרצאה מרתקת על שבעה בתים מיוחדים בירושלים.


1.3.21, י"ז אדר (יום שני) - האיש שקם לתחייה וטרגדיה ארמנית - שישה אנשים מיוחדים בירושלים
היכן עומד עד היום ביתו של האיש הכי עצוב בטלביה? מה גרם לרוח'לה להתנצר ולהפוך לנזירה קתולית? מה באמת קרה לשלום מרסיאנו מעין כרם? ומדוע הפסיק הצייר אבֵּל פָּן לצייר? על זאת ועוד בהרצאה מרתקת על שישה אנשים מיוחדים בירושלים.


7.3.21, כ"ג אדר - זכר לחורבן והכתר הבריטי - שמונה הפתעות על קירות ירושלים
מה חרט איתמר בן אב"י הקטן על פתח ביתו? איזה הד מימי החורבן מסתתר על חומת ירושלים הטורקית? מהו "הכתר הבריטי" שעל פיו אפשר לתארך בתים בעיר? ומהו מקור המילה המשונה "רלסים"? על זאת ועוד בהרצאה מרתקת על שמונה הפתעות על קירות ירושלים.


14.3.21, א ניסן - שלולית ממילא וקומת הגמדים - שבעה דברים שאינם מה שחשבנו
איפה באמת נסעה מרכבתו של מונטיפיורי? מה מסתתר מתחת לגלוסקמה במנזר האחיות ציון? האם יש חוקיות בסדר תבליטי מנורת הכנסת? ומי בנה את קומת הגמדים במלון דוד המלך? על זאת ועוד בהרצאה מרתקת על שבעה דברים בירושלים שאינם מה שחשבנו.


21.3.21, ח' ניסן - פנס רחוב ומגדל השעון - שמונה דברים שנעלמו מנופה של ירושלים
מה לא הגיוני בשעון של מגדל השעון? כיצד ניצלו חייהם של ילדים ששיחקו בגן בקטמון? מה עלה בגורלו של פנס הרחוב המיתולוגי? ומהי המזכרת היחידה שנותרה מהשכונה שבעמק? על זאת ועוד בהרצאה מרתקת על שמונה דברים שנעלמו מנופה של ירושלים.